Afgelopen woensdag stond in dagblad Trouw een groot artikel over goede doelen. Deze hebben het steeds moeilijker om donateurs te krijgen. Consumenten, de gulle gevers, worden steeds kieskeuriger.
Trouw: "De charimarkt staat onder druk. Door de economische crisis geven mensen minder snel. Ook het vertrouwen in grote instituties - niet alleen in de goede doelensector - kalft af. Maar er is meer: de traditionele methoden van fondsenwerving - direct mail, straatwerving en ingehuurde telemarkerting hebben hun langste tijd gehad. (...) De goede doelen moeten andere wegen zoeken om hun geld binnen te halen. In hun publicatie zeggen Van Rooij en Buiting: "Consumenten prikken steeds vaker door de marketingboodschap heen. Ze weten dat de straatventer een student is die hiervoor betaald krijgt. Het is onecht en dat is voelbaar. Juist bij goede doelen verwachten gevers passie, eerlijkheid, emotie en gedrevenheid." Ze noemen als voorbeeld het succesvolle wielerevenement Alpe d'HuZes, waarmee sinds 2006 geld voor de kankerbestrijding wordt opgehaald. De deelnemers beklimmen op één dag minstens zes maal de legendarische Alpe d'Huez. Dit jaar werd een recordbedrag van 12 miljoen euro opgehaald. De organisatoren garanderen dat 100% van het ingezamelde geld daadwerkelijk ten goede komt aan onderzoek naar bestrijding en preventie van kanker".
Het hele artikel is te lezen op de website van Trouw : http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article3300558.ece/Donateurs_worden_kieskeuriger.html
Mathijs stierf mei 2008 op 10-jarige leeftijd aan kanker. Hij is de helft van zijn leven ziek geweest. Net als voorgaande zes jaar doet er ook in 2016 weer een Buitenboys Mathijs Douwe Team mee aan Alpe d'HuZes. Via deze site zijn de voorbereidingen door het team voor de beklimming op 2 juni te volgen. U kunt ons steunen door te doneren, zie de rechterkolom van dit weblog. Uw sponsorbijdrage gaat voor 100% naar KWF-kankerbestrijding. Vragen? Mail naar alpjeop2010@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten