Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zaterdag 14 mei 2011

Fietsen, een buikschuiver, 3e Mathijs Douwe Toernooi en collecte in Woudsend

Soms denk je dat een weekje redelijk rustig en voorspelbaar zal verlopen, maar als je meedoet aan de Alpe d’HuZes is niets minder waar.


Derde Mathijs Douwe Toernooi, georganiseerd door de Buitenboys
Gisteren organiseerden FC Buitenboys voor de derde keer het Mathijs Douwe Toernooi. Als we daar 's ochtends tegen tienen aankomen is het al een drukte van belang. We parkeren de auto een heel eind bij de voetbalvelden vandaan omdat er gewoon geen plek meer is! Overal zijn de F-voetballertjes en de mini’s (4 – 6 jaar) vandaan gekomen: Den Haag, Utrecht, Amsterdam, Purmerend, Oostzaan, Wilnes, Lelystad, Hilversum,
etc. Alles werkte mee: de dag was weer strak gepland door de toernooicommissie en het was de hele dag fantastisch toernooiweer. Net als de vorige twee jaar draaide het toernooi als een geoliede machine. Het Mathijs Douwe Toernooi staat ook altijd in het teken van een goed doel. Voor deze dag waren dat KIKA en het Mathijs Douwe Team/Alpe d'HuZes. De posters met Mathijs zijn foto er op hangt in de kantine van de Buitenboys. Hier liggen mooie herinneringen voor ons. Voetbal was voor Mathijs datgene wat hem tijdens zijn lange ziekteperiode op de been hield. Dit sportieve toernooi past goed bij hem.
Aan het einde van het toernooi overhandigde Fredrieke de cheque met 5.500,-- euro aan KIKA en werd aan haar een cheque van 1000,-- euro uitgereikt voor het Mathijs Douwe Team. Echt geweldig! Ook mocht Fredrieke meehelpen met het uitreiken van de vaantjes en de bekers aan de voetbalteams. En met 80 deelnemende teams waren er dat waren nogal wat.... Om half 6 was de rust weder gekeerd bij de Buitenboys en kon iedereen terugkijken op een hele geslaagde dag.

Hieronder een kort filmpje van deze leuke dag (5 minuten).



Collecte in de kerk van Woudsend
Begin deze week werd ik opgebeld door mijn nicht Martje uit Woudsend. Zij is actief in het kerkelijk jeugdwerk en vandaag was er de slotdienst van het jeugdseizoen. Tijdens zo’n dienst wordt er altijd gecollecteerd voor een goed doel. En de predikante had het verhaal over Mathijs en het Mathijs Douwe Team gehoord en de cd van Fredrieke beluisterd en vond het een goed idee om hiervoor te collecteren. We hebben de kerkdienst vanochtend bijgewoond en tijdens de dienst heeft Martje op een hele mooie en duidelijke manier onder woorden gebracht waar Alpe d’HuZes voor staat en hoe het Mathijs Douwe Team hier een bijdrage aan wil leveren. Wat de opbrengst van de collecte is geweest moeten we nog horen.

Fietsen
Natuurlijk hoort trainen en kilometers afleggen op de fiets erbij. Ik heb er zelf inmiddels zo’n 1300 kilometer op zitten op dit moment. Toen we in de meivakantie in Markelo op de camping stonden heb ik iedere dag een rondje gefietst met o.a. de Holterberg (= 500 meter 10 %). Dat klimmen is echt geen hobby van mij! Wat is dat zwaar en dan te bedenken dat dit nog maar zo’n kort stukje is…..

Een buikschuiver
Afgelopen woensdag ben ik weer met vriendin en teamgenoot Eline gaan trainen in de prachtige omgeving van Harderwijk. We fietsten dapper weg en hadden een snelheid van zo’n 25 km toen ik op een bospaadje onderuit gleed. Ik maakte een flinke buikschuiver! Au. Even bijkomen dacht ik en meldde Eline dat het wel weer ging. “Mooi niet, zei zij, je weet niet half hoe je eruit ziet, allemaal bloed en je ziet bleek”. Dus terug naar haar huis gefietst waar ze mij goed heeft verzorgd. Daarna weer samen op de fiets gestapt en een rondje Zeewolde gedaan. Ging prima. Achteraf gezien heb ik blijkbaar het stuur in mijn ribbenkast gekregen, want ik heb nog wel last van gekneusde ribbetjes. Gelukkig is het nog 25 dagen tot de grote dag!


De missie van Alpe d'HuZes is dat er over tien jaar geen kinderen en 'gtote mensen' met sterven aan kanker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten