Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 8 januari 2012

Startbijeenkomst Mathijs Douwe Team(s)



(L. schrijft)

Gisteren hadden we het eerste overleg met de Mathijs Douwe (kinder) teamleden. Helaas waren we niet compleet omdat tante Frieda op dit moment in het ziekenhuis ligt en het gezin (Sara, Joris, Wouter en Maarten) daardoor uiteraard in beslag genomen wordt. We hopen voor hen dat Frieda snel op zal knappen en het ziekenhuis spoedig mag verlaten.

De overige teamleden waren wel aanwezig: Ivar, Ewoud, Lasse, Berry, Elly, Fleur en wijzelf. Allerlei praktische zaken zijn besproken zoals bijv. verblijf, eten, vervoer, hoe krijg je al die fietsen daar, herkenbaarheid van de teamleden (als je daar niets aan doet ben je tijdens de beklimming onherkenbaar, want iedereen heeft  hetzelfde tenue aan…), acties, etc. We merkten dat we al de nodige ervaring hadden want we waren binnen twee uur klaar.

Vaak schiet er door mijn hoofd dat er nu ook een kinderteam meefietst. Wat zou Mathijs gedaan hebben als er een neefje of vriendje overleden zou zijn? Zou hij dan ook deze uitdaging aangaan? Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat hij zich voor meer dan 100% zou inzetten.

Ik vind het geweldig dat jong en oud zich inzet voor het Mathijs Douwe Team en het zal dit jaar vast extra emotioneel worden als ik de kinderen over de finish zie komen! En Mathijs…. die zou ze het liefst denk ik allemaal een grote medaille geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten