Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 19 februari 2012

Acties voor Alpe d'HuZes

(L. schrijft)

Zelf heb ik er voor gekozen om in juni niet als Alpe d’HuZesser mee te fietsen. Niet omdat ik niet met sporten bezig ben, maar ik voelde me na de vakantie niet fit genoeg om de druk van die 2.500,-- euro die je bij elkaar moet vergaren als teamlid aan te kunnen. Het gemis van Mathijs kwam in die tijd – ruim drie jaar na zijn overlijden – op de één of andere manier extra hard binnen en ik was in die periode snel emotioneel. Het gaat nu gelukkig wel weer beter, al blijven heel veel situaties confronterend.


Fredrieke en N. fietsen wel mee. En ik heb afgesproken dat wanneer ik zin heb en energie heb best wat wil organiseren om geld voor hen (dus Ad6, dus KWF-kankerbestrijding) in te zamelen. Al die acties hebben ook twee kanten. Het kost energie, maar het geeft ook wat terug: betrokkenheid van mensen, Mathijs zijn naam blijft genoemd, etc. Ook gisteren kwam er weer een mooie tweet binnen vanuit KIKA (de Buitenboys hadden net getwitterd dat het vierde Mathijs Douwe Toernooi in mei bijna volgeboekt is):

@Buitenboys wat goed! Heel veel succes met de voorbereiding. Wij moeten nog vaak denken aan Mathijs. #vooraltijdbijons @alpjeop2010


Ja, Mathijs heeft in zijn korte leventje toch de nodige sporen achter gelaten. Het was een prachtkerel.


Met oud en nieuw hebben wij dus oliebollen gebakken. Daar had ik zin in. Het was sowieso al traditie om ze zelf te bakken en deze actie kon dus gemakkelijk uitgevoerd worden. De bollen waren blijkbaar zo lekker, dat we al bestellingen binnen hebben voor volgend jaar… Nu is dit wel het laatste jaar dat we meedoen aan Ad6, maar er blijven goede doelen genoeg. Dus wie weet.

Verder maken Fredrieke en ik zeepkettingen die we verkopen. En zit ik stiekem te denken aan een familie fietspuzzeltocht of speurtocht met na afloop een gezellig samenzijn. De afgelopen twee jaar heb ik zo rond Mathijs zijn geboortedag (12 maart 1998) een grote activiteit georganiseerd. Graag had ik dat dit jaar ook gedaan, maar ik wist niet precies wat en hoe en ik kwam er – zie eerste alinea – niet toe om hiermee aan de slag te gaan. Zo langzamerhand beginnen de ideeën een beetje te broeden en ben ik wel van plan iets te organiseren, maar dan wel in een later stadium (april of zo). Mathijs stelde zijn feestjes ook wel eens uit omdat hij niet fit genoeg was op dat moment vanwege de kuren die hij moest ondergaan. Jullie horen nog. Het leuke is dat ik de hoofdprijs al binnen heb en daar hoefde ik niets voor te doen. Ik kreeg in de afgelopen week uit geheel onbekende hoek van een Bed & Breakfast-pension een overnachting aangeboden als prijs voor dit goede doel! Kijk dan gaat het lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten