Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 26 juli 2009

De Veluwe (26 juli, 38 km)


Vandaag naar de camping in Markelo voor drie weken. Dus de racefiets moet mee. Deze gisteren al op station Harderwijk neergezet. Om 12.10 uur daar weg. Doel: Apeldoorn. En dan maar zien of er daar nog de puf is om door te fietsen naar bv. Deventer. Maar ik raak al binnen Harderwijk de weg kwijt, ondanks de van internet uitgedraaide meegenomen routebeschrijving. Op een gegeven moment sta ik in Hierden, en na een half uur zoeken rij ik Harderwijk weer in... Gelukkig kom ik op een gegeven moment een bord van het fietsroutenetwerk Veluwe tegen. Ik blijk in noordelijke richting te rijden terwijl Apeldoorn toch echt oostelijk van Harderwijk ligt. De route van het fietsnetwerk leidt - zoals altijd - over de mooiste paadjes. Maar voor de smalle bandjes van de racefiets zijn ze vaak te grof (veel steentjes). Dus de hele tijd duimen dat de banden niet lek raken. In Elspeet - nooit geweest, met zo'n fiets kom je nog eens ergens! - frites met cola gegeten. Door naar Apeldoorn. Het plan om nog verder te trappen richting Deventer is inmiddels verlaten. Om 14.30 uur rij ik langs de naald in Apeldoorn en een kwartier later zit ik in de stoptrein richting Deventer en Holten. 15.30 uur op de Poppe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten