Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

dinsdag 28 juli 2009

Dood door kanker

Sinds ik kanker heb valt het me op dat berichten over mensen die deze ziekte hebben/krijgen harder bij mij 'binnenkomen'. Je merkt de doodsaankondigingen sneller op in het nieuws en je bent er daarna 'mee bezig'. De avond dat Martin Bril overleed (49, slokdarmkanker) heb ik tot ver na middernacht zitten surfen op internet. Eind juni overleed de leukste van de drie Charlie's Angels, Farrah Fawcett (62, darmkanker). Die fameuze poster in rood badpak (miljoenen van verkocht) moet ik nu snel gaan kopen. Vorige week overleed opeens mijn (toendertijd) favoriete Dolly Dot, Ria Brieffies ( 52, longkanker). Ondanks dat ik het wel en wee van haar niet volgde heb ik de dag na haar overlijden De Telegraaf gekocht om te lezen hoe haar ziekte nu precies was verlopen. En hoe ze hier mee om was gegaan. Gisterenavond, in bed luisterend naar 'Met het oog op morgen', wordt opeens gemeld dat Volkskrantjournalist en schrijver Michaƫl Zeeman is overleden (50, hersentumor). In mei werd hij onwel, twee maanden later is hij dood.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten