Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zaterdag 28 augustus 2010

Fredrieke neemt CD op met liedjes over Mathijs


#Ad6 Je zou kunnen zeggen “a dream comes true” bij Fredrieke. Na het overlijden van Mathijs heeft Fredrieke veel gedichten over Mathijs en over hun samen geschreven. Praten over Mathijs en wat het overlijden van Mathijs met haar doet vindt ze moeilijk. Ze uit dat liever in woorden of door middel van liedjes.

Een grote wens van haar was om een liedje op cd te krijgen. Toen wij dit voorzichtig voorlegden aan de ‘juf’ van het zangkoor waar Fredrieke op zit was deze meteen enthousiast. Op een zaterdagmiddag zijn Fredrieke en ik (L.) bij de juf – José Leijdekkers – thuis geweest en hebben de liedjes aan haar laten zien en horen (Fredrieke had zelf ook een melodie bedacht). José heeft dit opgenomen en is samen met haar eveneens muzikale man Cornel aan de slag gegaan. De door Fredrieke gecomponeerde teksten zijn op muziek gezet.

Deze dagen is het zover, de liedjes worden opgenomen in een echte studio bij José en Cornel thuis. Het is oefenen, oefenen en zingen, zingen. Een hele klus, zowel voor Fredrieke als voor José en Cornel. Maar het wordt errug mooi!! En binnenkort is de CD te bestellen!

Fredrieke is er natuurlijk erg blij mee. En trots, ze mailde gisteren aan een tante die haar complimenteerde “dank je. Ik heb al 2 liedjes af. Vandaag ga ik de hele middag zingen. Ik zal het laten horen maar het is nog aardig snel dat wij er ongeveer een weekje over doen. Want Shakira en zo doen er wel een heel jaar over om tien liedjes perfect te krijgen.”




Ik heb je jarenlang gekend
als mijn grote broer, een stoere vent
Maar altijd had je een probleem
En daardoor ben ik nu alleen
De tijd stond stil , het was net magie
Als een spook was je weg, het was als 1,2,3
Ook al wisten we dat het echt zou komen
Het was te snel, niet aan te ontkomen

Het is niet eerlijk dat hij er niet is
Het is niet eerlijk dat ik hem zo mis
Het is niet eerlijk dat dit echt is gebeurd
Het is niet eerlijk dat mijn hart is verscheurd
Het is niet eerlijk dat hij zo snel moest gaan

Je bent hier veel te ver vandaan
Je weet wel wat ik voor je voel
En wat ik hier allemaal mee bedoel
Geef me vleugels en ik vlieg naar je toe
Dan maak ik je wakker, maar ik weet nog niet hoe
Ga nu met me mee want mijn hart doet zo zeer
Het bonst in mijn keel, het gaat zo vreeslijk tekeer
Ga nu niet slapen, kom terug in je bed
Word alsjeblieft wakker, dat is mijn gebed

Het is niet eerlijk dat hij er niet is
Het is niet eerlijk dat ik hem zo mis
Het is niet eerlijk dat dit echt is gebeurd
Het is niet eerlijk dat mijn hart is verscheurd
Het is niet eerlijk dat hij zo snel moest gaan

Je bent hier veel te ver vandaan
Bridge :
Er is heel erg veel gebeurd,
en mijn hart is echt verscheurd,
Omdat ik zoveel van je hou
Van de allerjoustejou….

Het is niet eerlijk dat hij er niet is
Het is niet eerlijk dat ik hem zo mis
Het is niet eerlijk dat dit echt is gebeurd
Het is niet eerlijk dat mijn hart is verscheurd
Het is niet eerlijk dat hij zo snel moest gaan

Je bent hier veel te ver vandaan

2 opmerkingen:

  1. Emmy, fan van Fredrieke29 augustus 2010 om 22:24

    Wat zing je mooi! Kippenvel bij de tekst, het is inderdaad niet eerlijk, Fredrieke, maar o wat zal hij trots zijn op jou. Je bent geweldig!Ik wil de Cd heel graag van je kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Almere got's talent! Tante Jenny is supertrots op jou. Jij bent een ster!

    BeantwoordenVerwijderen