Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zaterdag 19 maart 2011

'The week after'

(L. schrijft)

De week na het benefietsconcert in Haddock en na Mathijs zijn geboortedag op 12 maart. Mathijs zou anders 13 jaar zijn geworden. Op zijn tafeltje in de woonkamer heb ik een briefje neergelegd van zijn beste vriend Nasser.


Mathijs kreeg dit briefje op zijn negende verjaardag met de volgende tekst:

“Hoi Mathijs,

Als goed met jou. Met mij gaat goed.
Hartelijk gefliceteerd met je verjaardag.
Ik hoop dat je volgend jaar ook jarig word.

Groetje van Nasser”

Dinsdagavond kwam ik bij een Tom Du-party (kinderkledingmerk) iemand tegen die mij nog bleek te kennen van de Buitenboys. Haar zoon had af en toe als invalkeeper bij het team van Mathijs gespeeld. Met name als Mathijs het niet een hele wedstrijd vol kon houden. Zij meldde mij ook, dat Mathijs diepe indruk op haar zoon heeft gemaakt en dat hij vorig jaar een spreekbeurt heeft gehouden over Kika met als aanleiding de ziekte en het overlijden van Mathijs. Op dit moment wordt er op de basisschool van haar zoon volop actie gevoerd voor Kika. Zo leeft Mathijs toch ook, zonder dat wij daar soms weet van hebben, overal weer voort.


Het benefietsconcert was druk bezocht. Wat een warm gevoel geeft dat. Zoveel meelevende mensen die vorige week zaterdag allemaal hun steentje (centje) bij wilden dragen en naar Haddock kwamen om die avond te genieten van de muziek. Allemaal optredens die mensen belangeloos hebben gegeven. Geweldig!


Maar wat waren N. en ik moe na het hele gebeuren. Ik heb dan ook besloten dat dit mijn laatste grote actie is dit jaar en dat ik vanaf nu vooral lekker ga fietsen. Dat heb ik deze week al twee keer gedaan, naar mijn werk in Lelystad en hier in de omgeving van Almere. Nou, ik voel het wel in de benen. Er moet nog flink getraind worden wil ik op 9 juni die berg op komen!


(met dank aan Oom Dik de Jong voor het maken van de foto's!!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten