Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

maandag 7 maart 2011

CD Fredrieke helemaal klaar


Een week geleden meldde L. op dit weblog dat het eerste nummer van de cd van Fredrieke klaar was. We hebben toen een paar filmpjes bij het artikel gezet ( http://alpjeop2010.blogspot.com/2011/02/eerste-liedje-van-cd-fredrieke-over.html).

Nu een week later zijn alle zes de liedjes netjes 'afgewerkt' en is de cd naar de drukker. Op het benefietsconcert a.s. zaterdag is deze cd voor 7,50 euro te koop (ook hier: dankzij sponsors gaat 100% van het bedrag naar KWF!). Ook zal Fredrieke zaterdag het nummer 'Verloren maar toch gewonnen' live zingen. Via deze link zijn stukjes van alle zes de liedjes nu al te horen: http://soundcloud.com/familie/compilatiecdfredrieke .

Daarnaast heeft Leijdekkers Web @ Sound rond de presentatie van de cd ook een hele, nee geweldig mooie eigen website voor Fredrieke gebouwd. Kijk daar ook! http://www.leijdekkers.org/Fredrieke/index.html

Verder had de CD niet tot stand kunnen komen als Multidisk Almere, Rijnja Repro Almere, Sylvia Schalken en Heleen van Heul (Hartenmuziek) niet zo'n belangrijke bijdrage hadden geleverd.

Allen heel erg bedankt daarvoor!






Verloren, maar toch gewonnen
(tekst : Frederieke Krouwel / muziek : José Leijdekkers /arr. Cornel Leijdekkers)

couplet:
Hij heeft me verlaten
Ik kan niet meer met hem praten
Ik mis hem zo, zijn leuke lach, zijn gek gedrag

Hij behandelde mij als een zusje
Ik geef hem daarvoor echt een plusje
Helaas was jij maar kort bij mij
Na tien jaar was je vrij

Refrein:
Ik strijd tegen de pijn
Ik strijd tegen mijn tranen
Ik strijd tegen huilen
Ik strijd tegen verdriet
Ik verloor jou, maar verliezen deed ik niet

Couplet
De strijd heeft hij verloren
Hij begint nu weer van voren
Helaas niet hier, maar ergens daar, ik weet wel waar

En we moeten hem iets beloven
Dat we doorgaan tot boven
Doorgaan tot de hoogste top
Helpt ons er bovenop

Refrein:
Ik strijd tegen de pijn
Ik strijd tegen mijn tranen
Ik strijd tegen huilen
Ik strijd tegen verdriet
Ik verloor jou, maar verliezen deed ik niet

Couplet
Ik zou zo graag zijn stem weer horen
Zijn stem in allebei mijn oren
Mathijs mijn broer, is er niet meer en doet zeer

Hij heeft verloren, maar wij winnen
Je zit nu bij ons drie van binnen
Zo vrees’lijk ver en toch dichtbij
Want jij hoort bij mij

Refrein:
Ik strijd tegen de pijn
Ik strijd tegen mijn tranen
Ik strijd tegen huilen
Ik strijd tegen verdriet
Ik verloor jou, maar verliezen deed ik niet
Ik verloor jou, maar verliezen deed ik niet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten