Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 20 september 2009

Dam tot Dam fietsclassic (20 sep, 78 km)

Vandaag dus de Dam tot Dam fietsclassic. Gisteren belde nog een fietser uit Almere of ik ging, zodat we vanochtend samen met de trein uit Almere vertrokken. Is toch gezelliger dan alleen zo'n route fietsen. Vroeg, om 7.50 uur weg. Een uur later hadden we het startstempeltje op de Dam gehaald. Geweldig leuk, op je racefietsje door het centrum van Amsterdam. De drukte – het aantal fietsers – viel erg mee. Al snel komt dan de IJtunnel. Met 50 km p/u die tunnel in. Vet Gaaf. Maar dan gaat het ook weer omhoog, de tunnel uit. Te laat geschakeld, veel gekraak achter op m'n fiets en gedoe om weer wat op snelheid te komen. Minder Vet en Gaaf. Vervolgens een geweldig mooie route door het gebied boven Amsterdam. Plaatsjes waar ik nooit eerder ben geweest (Ilpendam, Monnickendam, Durgerdam) en zeker nog een keer in een rustiger tempo door wil fietsen. Voor de zomervakantie al voor deze tocht ingeschreven en toen voorzichtig voor de 60 km gekozen. Jammer, was de moeite waard geweest om de 100 km-route te fietsen. Om 11.55 uur rijden we de Dam weer op (voor de snelle rekenaars: nee we waren niet erg langzaam maar hebben ook twee keer koffie gedronken op een terras). Snel afgestempeld en de trein naar huis gepakt. Voordeel van de korte route was wel dat ik op tijd thuis weer aan het gebak kon.

Want Fredrieke was vandaag jarig. Feest dus. Maar met 'een randje'. Ze is nu 10 jaar. Even oud – zelf beseft ze dit ook, ze begon er een paar weken geleden zelf over – als Mathijs is geworden. Op de verjaardagstaart stond, op haar verzoek, een foto van haar en Mathijs samen. Verder óók vandaag: precies twee jaar geleden werd ik geopereerd om de darmkanker weg te halen. Bij elkaar opgeteld dan toch weer een wat vreemde dag.

1 opmerking:

  1. Hoi Niek, gefeliciteerd met de Dam-tot-Dam-prestratie, maar nog meer met Fredrieke!

    Berichtje voor haar:
    Gefeliciteerd Fredrieke met je verjaardag! Mijn naam is Nienke, ik ben 30 jaar en net als je vader fiets ik heel veel. Net als bij jou is ook mijn grote broer overleden. Hij heet Ramon. Een paar jaar geleden werd ik ook even oud als hij. Echt heel raar, dus dat moet het voor jou ook zijn. Maar vergeet niet: het blijft je grote broer. Een term in het Engels waar ik me aan vasthoud wat er ook gebeurd, is: BIG BROTHER IS WATCHING! Ook vandaag op je verjaardag.

    Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen