Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 13 september 2009

Vianen (13 sep, 74 km)

Gisteren de eerste vergadering van het Mathijs Douwe Team. Wij hebben een familie waar iedereen een mening heeft. En elke mening is verschillend. Lastig als er besluiten moeten worden genomen. Bv. over waar we begin juni onderaan de Alp moeten slapen. Er zijn voorstanders voor “leuk op een camping in een tent, gezellig met al die andere fietsers”. Maar er zijn ook mensen – IK! – die lekker willen slapen. Gewoon, niet op een matje maar lekker in een bed-met-matras. Een beetje luxe lijkt mij die dagen niet zo gek. Voor onderlinge teamdiscussie heb ik een (gesloten) discussiepagina ingericht. Met – om toch echt tot besluiten te komen – een 'ondemocratische hoekje'. Sorry Frieda en Maarten. We slapen lekker in een chalet :-) . Verder de eerste ideeën voor een folder besproken. Maar ja, actie kan pas worden ondernomen als het dinsdag lukt het team in te schrijven.

Vandaag een verjaardag in Vianen. Een mooie afstand om op de fiets te doen. Zeker met de wind fors (4 bft) in de rug. Om 13.15 uur uit Almere weg. Tot aan de brug naar het vaste land (Stichtse brug) alleen maar rechte wegen. Dat gaat hard... Maar na de brug volgt al snel Hilversum. Staat bekend als zeer auto-onvriendelijk. Nou, dat is het ook voor fietsers hoor. Nergens een bordje dat mij de richting naar Utrecht wijst. Wel bordjes voor richting station. Meestal staat daar wel zo'n stadskaart op het plein. Nét voor het station een anwb-bordje. Gelukkig, Utrecht staat er op. Het bordje wijst in de richting waar ik vandaan kom gefietst... Omgedraaid, en na 4 minuten ben ik de weg alweer volkomen kwijt. Zolang ik de wind achter in m'n rug houdt moet het goed gaan. Wat voor mij uit starend voor wéér een stoplicht valt mijn oog op het straatnaambordje: Utrechtsestraat. Ja lieve kijkbuiskinderen, het kan soms ook zomaar meezitten! Maar dan volgt Utrecht. Aan de noordkant kom je de stad binnen. Aan de zuidzijde moet je de stad weer uit (dat begrijp ook ik!). Alleen heb je daar verschillende bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal. Wel handig als je de goede kiest. Afijn, laat ik het zo zeggen: hééééél veel van Utrecht gezien. Drie kwartier later rij ik Nieuwegein binnen. En vervolgens het pontje over de lek. Uiteindelijk, na 74 km en drie uur fietsen op de feestbestemming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten