Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 9 mei 2010

Nog 25 dagen: donaties, kilometers, conditie en communicatie

Het is inmiddels al weer een jaar geleden dat ik een mailtje kreeg van een mij onbekende Nienke Teunissen. Zij vertelde dat zij mee ging doen met Alpe d'HuZes. Ik had er nog nooit van gehoord...

Wat bleek: het zoontje van haar baas zat bij Mathijs in de klas. En zij had via haar baas van Mathijs zijn ziekte en overlijden gehoord. Nu zou zij voor het eerst de Alp op gaan. En dat wilde zij doen ter nagedachtenis aan mensen en kinderen die waren overleden. Zoals haar beste vriendin en ook Mathijs. Die maand daarna heb ik haar voorbereidingen voor de Alp d'HuZes gevolgd. En ze fietste op 4 juni 2009 drie keer de berg op.

Enkele maanden later zat ik met klachten bij de huisarts. “Mensen zijn niet geboren om de hele dag achter een computer te zitten”, zo sprak hij mij streng toe. “U moet gaan sporten.” En zo werd één en één drie. Werd de Bulls gekocht, het trainen gestart en besloot ik mee te gaan doen aan Alpe d'HuZes 2010.

Het gaat nu hard. Nog 25 dagen en dan is het 3 juni. Wie mijn weblog een beetje volgt ziet dat het goed gaat met de donaties. Héél goed. November vorig jaar begonnen met een doelstelling van 5.000 euro komt het later bijgestelde doel van 15.000 euro in zicht. En ik weet dat er nog een paar acties en donaties gaan komen dus heb ik goede hoop 3 juni in de buurt van dit bedrag te komen. Zijn we dan tevreden met die 15.000 ? Nee natuurlijk niet. Het is een heel mooi bedrag. Maar tevreden zijn we pas als alle (kinder-)oncologen omgeschoold moeten worden omdat er geen werk meer voor ze is.

Ook met de conditie gaat het goed. Er zijn mensen die mij nu af en toe met die fiets zien en denken dat ik errug sportief ben en al dat sporten leuk vind. Ha, ha, mijn familie en vrienden weten beter. Tot een jaar geleden – 'de Alpe d'HuZes kwam in mijn leven' – deed ik niet aan sport. Het doel waarvoor ik sport is echt die Alpe d'Huez een paar keer op. En de motivatie – ook als ik op de fiets zit en dan weer denk 'waarom doe ik dit?' – is toch ook dat iedereen zo meewerkt (= doneert) voor het goede doel, KWF. Natúúrlijk is het leuk om te zien dat het bedrag bijna dagelijks groeit. Daar fiets ik/het Mathijs Douwe Team voor.

Met het fietsen gaat het prima. Deze week weer enkele lange tochten van meer dan 100 kilometer gemaakt. Moeiteloos ( :-) enige bluf ). Maar ik blijk inmiddels de conditie wel goed te kunnen verdelen over deze lange ritten en kan dus vrij vrolijk over de eindstreep komen. Maar meteen maar de kanttekening dat ik mij zeer besef dat de Holterberg – waar en rond ik veel fiets – toch van een wat andere statuur is dan de Alp. Wat dat betreft wordt het 3 juni 's ochtends vroeg gewoon voor die berg gaan staan en maar gaan fietsen. We zullen zien...

Tenslotte vast wat informatie over de communicatie in die week van de Alp (30 mei – 5 juni). Uiteraard neem ik mijn laptop daar mee naar toe. Maar a) ik ben niet erg technisch en heb geen idee of mijn laptop franse computersystemen snapt en b) weet ik niet of het systeem in de lucht blijft als al die Alpe d'HuZessers tegelijk gaan zitten internetten rond die Alp. En c) weet ik niet hoeveel tijd ik heb om stukjes te schrijven. Zeker op 3 juni hoop ik veel op die Alp te zijn :-)

Wat ik wel ga doen is twitteren, zodat iedereen ook een beetje kan volgen of ze niet voor niets hebben gedoneerd :-) . In de linkerkolom van dit weblog is al te volgen wat ik momenteel twitter. Ik heb twitter recent wat hoger in de kolom gezet, zodat iedereen het makkelijk kan volgen. Komende weken zal ik twitter al wat vaker gaan gebruiken zodat iedereen vast wat kan wennen ;-) Wat je ook kan doen is zelf een twitteraccount aanmaken. Dan kan je je op mijn berichten ('tweets') abonneren en ze meteen ontvangen op je computer. Moeilijk is het niet, zie voor duidelijke uitleg bv de site www.twitterinfo.nl (bedenk vooraf even een naam en wachtwoord).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten