Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

dinsdag 25 mei 2010

Nog 9 dagen: Relaxed actievoeren

#Ad6 Kijk, zulke dagen zou ik meer moeten hebben tijdens deze actie. Gisteren was het zeer, zeer druk met alpjeop. Zo druk, dat ik soms denk…

Maar vandaag: relaxed!!!

Allereerst kreeg ik vandaag rum 1.300 euro van mijn collega’s van mijn werk. Een paar weken geleden kwamen drie collega’s bij mij met de vraag of ik het goed zou vinden als zij ook een actie op zouden zetten voor Alpe d’HuZes/het Mathijs Douwe Team. Nou goed… fantastisch! En zo was er vorige week op mijn werk de ‘Week van Mathijs’. Inge, Heleen en Marleen deden de coördinatie van de actie maar tal van collega’s hebben bijdragen geleverd. Er zijn ontbijtjes aan de kantoordeur verkocht, taarten en cakejes gebakken, fruitsalades veel te duur – maar wel voor het goede doel - verpatst, voetbalcompetities georganiseerd, etc. etc. De boekenverkoop (iedereen levert zijn al-gelezen-boeken-in en je collega koopt ze voor de vakantie) was een klapper. En ik hoefde niets te doen. Behalve vandaag die cheque in ontvangst nemen. Relax! Als over 9 dagen die Alp-op net zo makkelijk gaat…

En toen ik vanavond thuis kwam had Fredrieke haar kaartenpot geopend. Sinds het begin van deze actie maakt Fredrieke 3-D-kaarten en verkoopt deze aan bekenden. Een aantal vriendinnetjes heeft haar afgelopen maanden geholpen. We waren natuurlijk benieuwd wat er aan geld uit die pot zou komen. 245 euro voor Alpje-op! En weer zonder dat ik iets heb hoeven doen...

Tenslotte nog meer goed nieuws. Zelfs twee keer.

Allereerst vandaag – laatste keer voor mijn vertrek naar Frankrijk – op de fiets naar mijn werk geweest. En, sinds dat ik vorig jaar voorzichtig aan dit project begon, de 5.000 kilometer gepasseerd. Nu zien of dit voldoende voorbereiding is om drie keer een Alp op te komen.

En ik zie zojuist dat het weerbericht voor de week in Frankrijk verbetert. Enkele dagen geleden voorspelden ze nog veel regen, ook op de donderdag dat 3.000 mens die Alp oprijden. Maar de verwachting is bijgesteld: zon en 15 graden!!! Houden zo svp. http://www.weeronline.nl/Europa/Frankrijk/Le-Bourg-dOisans/4280651

Door al het goede financiële nieuws ben ik vandaag door het ‘persoonlijk financieel doel’ gegaan. Zoals bekend begon ik in november vorig jaar met het doel om 5.000 euro binnen te halen voor KWF-kankerbestrijding. Later heb ik dat aangepast naar 10.000 en nog later naar 15.000. Vandaag ben ik ook door deze laatste grens gegaan en sta op 15.562 euro. Wat nu?

Nou ja, het hele idee om als niet-sportieveling mee te doen met een evenement om een paar keer een berg te beklimmen was al waanzinnig. Het binnenhalen – met de hulp van heeeeel veel mensen – van 15.000 euro voor KWF heb ik echt nooit voor mogelijk gehouden. En toch is het nu gelukt.

Hup: ogen dicht en springen. Op naar de 20.000 euro. Het is voor een zeer, zeer goed doel. Wie helpt mij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten