Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

donderdag 9 december 2010

Druk, druk, druk

(L. schrijft)

Eén ding is zeker: als je aan de Alpe mee doet hoef je je niet te vervelen. De afgelopen week was een week waarin weer veel is gebeurd.

Een collega van Welzijn Lelystad bood aan om ook voor mij (en dus voor Alpe d’HuZes) spulletjes te verkopen op een kerstmarkt waar zij aankomende vrijdag 10 december staat. Tja, dat laat je je geen twee keer zeggen. Dus toch nog maar weer wat kerstkaarten geknipt, bonbondoosjes in elkaar gezet, versierd en gevuld met chocolade, etc. etc. Ook kwam er na de oproep van vorige week t.b.v. de kerstmarkt op 22 december een heel groot pakket binnen met allemaal geweldige mooie en bruikbare nieuwe spulletjes om te verkopen. Opgestuurd door trouw webloglezer Emmy. Fantastisch.


Dinsdag op bezoek geweest bij Brassband the Originals. Allemaal buitenlandse jongemannen en jongedames die trommelen. Zij willen op het benefietconcert op 12 maart ook graag kosteloos hun medewerking verlenen. Het was een bijzondere ontmoeting. Mathijs was zeer multicultureel. Had op verjaardagsfeestjes altijd vriendjes met allerlei nationaliteiten: Surinaams, Ghanees, Chinees, Marokkaans etc. Mathijs is in 2007 op een mooie voorjaarsavond toen hij in de verte deze trommelaars hoorde – ze waren blijkbaar buiten aan het oefenen – op zoek naar hen gegaan. Hij vroeg: “mam mag ik er naar toe?” Dat mocht van mij. Ik dacht, die komt zo weer terug, want ze klinken ver weg. En dat is voor hem toch een te lang eind steppen. Mathijs was toen al ziek en zijn conditie was door de vele chemo’s niet optimaal. Maar Mathijs kwam maar niet terug. Na een poosje Moeders ongerust uiteraard. Ik heb snel Fredrieke achter op de fiets gezet om hem te zoeken. Nergens te vinden. Na een poosje kwam Mathijs zeer relaxed weer aangestept. Hij was al een heel eind weg geweest vanaf huis, maar had ze niet kunnen vinden…. Jammer maar helaas. Kortom Mathijs zou hun bijdrage aan het benefietconcert zeker ook fantastisch gevonden hebben!


Ook kregen we gisteren nog een berichtje van Eline. Zij gaat ook mee in het Mathijs Douwe Team naar de Alp. Eline heeft het bij de bakker waarvoor zij werkt, Luxe bakkerij Van Dongen in Harderwijk, voor elkaar gekregen dat zij 22/12 voor 150,-- euro aan lekker kerstspulletjes op de kerstmarkt mag verkopen. Opbrengst voor het Mathijs Douwe Team. Super.

1 opmerking:

  1. Ik hoop, dat er nog meer reacties komen, want je kan natuurlijk ook een nieuwjaarsmarkt, voorjaarsmarkt, paasmarkt en Mathijs Douwemarkt houden. Ik ga mensen in mijn omgeving vragen, of ze ook spulletjes willen doneren. Het is tenslotte voor zo'n prachtige prestatie. Die moet toch gehonoreerd worden.
    Ik probeer in ieder geval 12 maart te komen. Het lijkt me geweldig zo'n concert mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen