Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

dinsdag 7 december 2010

Even voorstellen: teamlid Dionne

Mijn naam is Dionne Mooij. Ik ben de achterbuurvrouw van Niek en Liesbeth. Toen wij ruim drie jaar geleden in ons nieuwe huis kwamen wonen, hoorden wij dat Mathijs erg ziek was. Via andere buren bleven we op de hoogte van zijn situatie. De omstandigheden waren er op dat moment niet naar om kennis te maken met Niek en Liesbeth, maar op afstand leefden we mee. We wisten heel goed wat zich daar in huis afspeelde. Dat kwam omdat ik van 1996 tot 2001 heb gewerkt op de afdeling kinderoncologie van het Emma kinderziekenhuis/KinderAMC. Vele kinderen en ouders heb ik in die jaren gevolgd in hun strijd tegen kanker. Het is een enorm gevecht tegen een zeer sterke vijand. Ook Mathijs won het niet. In die tijd is Niek ook nog ziek geweest maar voor de verwerking daarvan hebben ze amper tot geen tijd gehad. Het is haast niet voor te stellen maar de realiteit is anders.


Na het overlijden van Mathijs mei 2008 kwam het contact met Niek en Liesbeth op gang en is gebleken dat Mathijs een belangrijke basis heeft gelegd voor het uitgroeien van een vriendschap. Afgelopen juni kwamen Niek en Liesbeth euforisch terug van de Alpe d’Huzes. Voorzichtig noemde ik dat Alpe d'HuZes ook wel iets voor mij zou zijn. Uitdagingen aangaan en dan net over je eigen grenzen durven denken is hierop van toepassing. Die berg is enorm steil en gaat van mij veel training vragen. Het gegeven dat ik enorme hoogtevrees heb denk ik nu maar even weg. Dan het geld inzamelen, een opdracht waar ik even tegenop zag. Waarom eigenlijk? Durf ik mensen er wel om te vragen en hoe reageert iedereen er op? Snel was ik overtuigd, als ik het niet een keer probeer dan zal ik het nooit weten. Na het bevestigen van mijn deelname ben ik in een achtbaan gestapt. Een heel positieve achtbaan weliswaar. Geld stroomt binnen, iedereen is enthousiast. Ik train en bedenk mogelijkheden om mijn streefbedrag te halen. Iedereen die ik het vraag werkt mee. Het is ook dringend nodig omdat het mijn wens is dat onze kinderen mee gaan maken dat er een oplossing komt voor kanker. Ik train en fiets straks met alle kinderen die we hier moeten missen op mijn onzichtbare bagagedrager (hij is heel groot). Op deze actieve wijze wil ik mijn bijdrage leveren aan de oplossing tegen kanker. Met de kracht van die kinderen in mijn rug zal het mij zeker lukken.

1 opmerking:

  1. Hai Dionne,
    wat fantastisch dat je het geweldige Mathijs Douweteam komt versterken. Zulke mensen, die zo gemotiveerd zijn, daar ben ik heel dankbaar voor. Ik ben zelf helaas niet in staat tot enige sportieve prestatie, probeer op een andere manier bij te dragen. Ik wens je heel veel succes en vooral plezier voor de geweldige uitdaging waar jullie voor staan.
    groetjes, Emmy

    BeantwoordenVerwijderen