Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zaterdag 18 december 2010

Roerige week

Een week waarin veel is gebeurd. Allereerst was het de week waarin ik de uitslag kreeg van de halfjaarlijkse controle. De spanning begint altijd op te lopen vanaf het moment dat ik naar het ziekenhuis moet om bloed te prikken, dat is nu anderhalve week terug. Daarna is het wachten. Gelukkig was de uitslag opnieuw goed! Ik heb wel nog steeds buikklachten. Die kunnen te maken hebben met de medicijnen (movicolon en omeprazol voor de ‘kenners’) die ik altijd zal moeten blijven gebruiken omdat – zoals mijn oncoloog het plastisch zegt – “een stukje darm mis”. Of – en dat was nieuw voor mij – de aanhoudende klachten worden veroorzaakt door de operatie in september 2007. Toen zijn de darmen er ff uitgehaald en na het snijwerk door de chirurg weer teruggestopt dan wel teruggepropt… Ze liggen nu niet meer zo‘natuurlijk’ in de buik en dat geeft pijntjes. Afijn, er valt verder goed mee te leven tot mijn 87-ste. Als je er steeds maar niet zo bezorgd/onzeker door werd (“wat voel ik nĂș weer…”).


Ondertussen gaan de voorbereidingen voor de acties t.b.v. Alpe d’HuZes 2011 gewoon door. Begin dit jaar (http://alpjeop2010.blogspot.com/2010/01/spinningmarathon-zoelmond-levert-1805.html ) organiseerde Wellnesscenter Bosch in Beusichem een spinningmarathon voor het Mathijs Douwe Team. Dat bracht toen 1.805 (!) euro op. Mijn oude tante Frieda,die daar vlakbij woont en het afgelopen jaar teamlid was (ik probeer haar en haar man/mijn oom nog steeds over te halen om ook in 2011 weer mee te doen) had deze actie in gang gezet (op veler verzoek - vooral opvallend uit de 'manlijke omgeving' - nogmaals een foto van mijn tante hieronder. Zie eerder weblogstukje waarbij ‘per ongeluk’ een verkeerde foto stond http://alpjeop2010.blogspot.com/2010/11/tante-frieda-zamelt-al-ruim-1500-euro.html ). Tot onze verbazing hoorden wij enkele maanden terug dat Wellnesscenter Bosch 6 januari a.s. opnieuw een spinningmarathon voor ons/het Mathijs Douwe Team organiseert! Geweldig!!! En het lijkt allemaal nog grootser te worden aangepakt. De aanmeldingen gaan zo hard dat inmiddels de totale spinningtijd is verlengd plus er werken veel meer bedrijven aan deze marathon mee! En wij, het Mathijs Douwe Team, zitten hier van achter de computer alleen maar toe te kijken hoe dit alles 80 kilometer verderop voor ons/Alpe d’HuZes wordt georganiseerd…


Wel zijn wij zelf druk met de voorbereidingen van het Benefietsconcert op zaterdag 12 maart a.s., de dag dat Mathijs 13 jaar oud zou zijn geworden. Dankzij watersportbedrijf Haddock hier in Almere hebben wij gratis een hele mooie en gezellige locatie voor die avond. En afgelopen donderdag zegde de band Totlast toe deze avond te willen komen optreden voor ons goede doel! Daarmee is de line-up voor die avond helemaal rond en kunnen wij de komende weken verder aan het werk (precieze invulling avond, afspraken, flyer etc)! Hou s.v.p. de nieuwe agenda op 12 maart van 19.30 uur tot 24.00 uur vrij. Meer informatie volgt, na de kerstvakantie start de kaartverkoop. Natuurlijk hopen wij dat veel mensen willen komen en dat er veel geld wordt opgehaald voor het goede doel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten