Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

dinsdag 15 februari 2011

Geld en trainen

Geld inzamelen voor de strijd tegen kanker is natuurlijk de belangrijkste doelstelling van Alpe d’HuZes. En dat gaat goed met dit Mathijs Douwe Team. Maar conditie opbouwen zodat ik 9 juni een beetje relaxed die Alp op klim zou óók wel wenselijk zijn. En dat gaat nog niet zo goed...

Eerst het geld. Natuurlijk hou ik stiekem een beetje bij of dít team 2011 net zo actief is met geld binnenhalen als het Mathijs Douwe Team 2010. Nou, dat loopt als een trein, uhh fiets. Vorig jaar rond deze tijd had het toenmalige Mathijs Douwe Team 15.000 euro ingezameld. Het huidige team staat nu… ook op 15.000. Maar ik weet dat er naast deze 15.000 al een flink aantal toezeggingen van (grote) sponsors is, dus we komen langzaam richting ons doel van 33.000 euro. Zo is vandaag duidelijk geworden dat de collega's + werkgever van teamlid Ivar, NykampNyboer uit Oldenzaal, 3.100 euro gaan overmaken!

Tsja, en dan het trainen. De trouwe lezer weet dat ik een heel fanatiek sporter ben. Maar de trouwe lezer weet ook dat ik dit alleen beperk tot buitensport. Buitensport op twee wielen om precies te zijn. Met zon. En temperatuur boven de 10 graden. Tussendoor liefst appelgebak met (veel) slagroom.
En laten déze omstandigheden zich momenteel maar zeer beperkt voordoen. Met als gevolg dat ik me wel wat zorgen begin te maken over die berg. Overigens ook over die zeven kilo’s extra die op 9 juni echt niet samen met mij mee die berg op mogen...

Nog 114 dagen voordat het 9 juni is… Hieronder alvast een een foto zoals ik dan slank en wel te zien zal zijn boven op de Alp (ongeveer...).


1 opmerking: