Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zaterdag 5 februari 2011

Schilderworkshop groot succes

(L. schrjft)


Gisteren hebben F. en ik meegedaan aan een schilderworkshop waarvan de opbrengst ten goed komt aan het Mathijs Douwe Team, dus Alpe d’HuZes, dus KWF-kankerbestrijding. De workshop werd georganiseerd door ons mede-teamlid Dionne. Ik had eerst niet de intentie om mee te doen, totdat N. mij attendeerde op de site van de kunstenares, die ons de workshop zou geven: Paulien van Roon (http://home.planet.nl/~linde286/ ). Ze heeft o.a. schilderijen met zeilboten en ja, dan ben ik snel om. Ik heb me aangemeld om ook mee te doen i.p.v. alleen maar te komen kijken. En een plaatje meegenomen van een schilderij van Paulien, welke ik erg mooi vond. Ik dacht: iets in die trant (uiteraard niet zo mooi) moet het gaan worden. Maar die illusie wed mij meteen ontnomen: "dat is les 68 zei
Paulien, en we beginnen vandaag bij les één". Ik vond dat het toch zeilbootjes moesten worden en kreeg een eenvoudig voorbeeld. Fredrieke die ook mee gekomen was om alleen even bij het begin te zijn vond het zo leuk dat we besloten samen het doek (ruim 1 bij 1 meter!) te gaan beschilderen.

Eerst moest het hele vlak een ondergrondkleur krijgen en dat deed je met een roller: leuk om te doen! Er waren maar liefst 22 deelnemers, dus het was druk in de hal van basisschool de Polygoon. En wat hartverwarmend dat al deze mensen voor het goede doel kwamen schilderen! Wat ik zelf bijzonder vond was de aanwezigheid van een vriendin uit Ermelo (zij heeft die akelige ziekte ook gehad en gelukkig gaat het nu goed) en drie oud-collega’s vanuit Harderwijk waarmee ik tot 1999 op het orthopedagogisch dagcentrum de Schutse heb samengewerkt.

Er was een heel divers aanbod van kleuren verf, kwasten en voorbeelden die je na kon maken. Tussendoor kregen we een heerlijke gesponsorde lunch. Het was ook een heerlijke bezigheid: je bent alleen maar bezig met je kwast, kleuren en datgene wat je wilt schilderen. Een paar jaar geleden was ik met Mathijs en Fredrieke ook regelmatig aan het schilderen op doek. Dat vonden ze altijd heel leuk en gezellig om te doen. Hiernaast nog een kunstwerk van Mathijs, welke hij gemaakt heeft voor mijn 43 – ste verjaardag, bijna vier jaar terug (Mathijs was toen 8 jaar).

De opbrengst van de workshop was 1.100 euro. Een geweldig bedrag dat weer via Alpe d’HuZes/KWF besteed gaat worden aan onderzoek naar kanker.

Hieronder een filmpje van deze workshop (2,5 minuut).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten