Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

vrijdag 8 april 2011

Bij RTV OOST in de uitzending

Ter promotie van het Benefietconcert dat teamlid Ivar zondag/morgen organiseert waren Ivar en ik afgelopen donderdag te gast bij RTV Oost. Voor een live(!)-gesprek in het goed bekeken dagelijkse tv-programma 'En dan nog even dit', een Twentse variant op Paul & Witteman.

Natuurlijk, ik kan doen of ik niet zenuwachtig was, maar dat was ik wel. Van te voren had ik via internet twee afleveringen van het programma bekeken zodat ik een beetje wist hoe het er daar aan toe zou gaan. In de auto op weg naar het programma verzuchtte ik nog tegen L. dat het programma wel een minuut of veertig duurt. "Hebben wij wel voldoende stof om het item vol te krijgen?" Het nuchtere antwoord van L. was dat ze daar presentatoren voor hebben, die zouden vast van tevoren wel een paar vragen hebben bedacht.

Eenmaal in het gebouw van RTV Oost viel de spanning vrij snel weg. Zeker toen de twee presentatrices zich voor kwamen stellen ( :-) knappe, ik bedoel leuke dames!). En, na de schmink, in de opnamestudio aan tafel werd de sfeer al snel ontspannen omdat de presentatrices zelf ook vrij relaxed deden.

Tsja, natuurlijk weet je niet welke vragen er gaan komen. Van te voren had ik wel bedacht - en in het voorgesprek ook benadrukt - dat ik het (ook graag) wilde hebben over de missie van Alpe d'HuZes: over 10 jaar sterven er geen mensen meer aan kanker. Erg aardig dat de presentatrices door hun vraagstelling direct in het begin van het programma mij de kans daarvoor gaven.

En duurde het lang? Welnee, je hebt geen idee als je daar zit hoe lang je al in gesprek bent. Werkelijk 'opeens' was het afgelopen.

't Was weer een leuke ervaring en met een geschatte kijkdichtheid van ruim 100.000 mensen hebben weer veel mensen van Alpe d'HuZes gehoord. Ik weet dat dat soort uitzendingen ons als team niet meteen geld oplevert. Maar als ze morgen via via horen dat er iemand uit het dorp, vereniging of van het werk met de Alpe d'HuZes mee gaat doen, hoop ik dat er bij hen een belletje gaat rinkelen: "O dat is voor kankerbestrijding, dat was toen op tv. Daar geef ik zeker geld voor'.

Get Microsoft Silverlight

Geen opmerkingen:

Een reactie posten