Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 3 april 2011

Terugblik vorige week Beusichem & CD Fredrieke

Vorige week zondag organiseerde Wellness Center Bosch het Benefiets Spektakel Streetdance in het Heerenlogement in Beusichem. Wij hadden vooraf geen idee wat we moesten verwachten.... Zouden er wel mensen komen zo vroeg op de dag (het begon om 11.00 uur ‘s ochtends)? En de entree was gratis, zou het wel wat opleveren?


Om 07.20 uur ben ik uit Almere vertrokken om naar Beusichem te fietsen. Het was nog erg koud. Op een gegeven moment passeerde ik een benzinepomp waar de temperatuur werd aangegeven: - 2 graden. Bij Wijk bij Duurstede in de buurt verdwaalde ik flink en kwam daardoor wel wat later maar gelukkig niet te laat (10.30 uur) in Beusichem aan. De zaal waarin het Benefietspektakel werd gehouden liep al snel vol. En om 11.00 uur kon met een volle zaal worden gestart. De leden van sportschool Bosch traden achter elkaar met verschillende dansen op. Tussendoor was er een optreden van Fredrieke. En in de pauze werden er o.a. sieraden verkocht en kon men ook de cd van Fredrieke kopen. Door de organisatie werd de vaart er goed in gehouden en om 14.00 kon het spektakel worden afgesloten. Zoals vorige week al gemeld, met een geweldige opbrengst. In de collectebussen die in de zaal zat 712 euro, de sieraden brachten 52,50 euro op en in de pauze kwamen twee bedrijven ons melden dat zij ieder 500 euro zouden bijdragen! Dank bouwbedrijf Van Arnhem uit Culemborg en Artdelight uit Beusichem!!! En natuurlijk ook alle andere gevers heel bedankt. Evenals Wellness Center Bosch en Het Heerenlogement voor het mogelijk maken van dit spektakel!


Ook tijdens deze dag werd ons weer gevraagd of Fredrieke de liedjes op haar CD nu écht zelf had geschreven. Ja, dat heeft ze. Wij zouden deze teksten niet zelf hebben kunnen verzinnen. De liedjes waren overigens eerst gedichten. Omdat het nu teksten werden voor nummers heeft Fredrieke's zangjuf José er een bepaalde ritmiek in gebracht om het geheel 'zangbaar' te maken. Hieronder als voorbeeld de tekst van een lied van Fredrieke met daaronder wat de juf aan het lied heeft 'verbouwd'.

De CD is overigens een succes. Van de 100 die zijn gedrukt zijn er nog 35 te koop. Op = op! Stukjes van de liedjes luisteren? Zie http://alpjeop2010.blogspot.com/2011/03/cd-fredrieke-helemaal-klaar.html Bestellen? zend een mail aan alpjeop2010@gmail.com (7,50 voor cd, + 1,50 voor verzending).


(linkerzin: gedicht Fredrieke, rechterzin: tbv muziek door José aangepast)

Ik weet dat jij er niet bent / Ik weet : je hebt je leven gehad
Maar toch blijf je altijd bekend / Ik weet : je werd het ook wel zat
Ik weet je hebt je leven gehad / Ik weet : je werd het ook wel zat
Ik weet je werd het ook wel zat / Ik weet : je staat ook nu voor me klaar
Maar toch ben je een wonder / (Ook al is het niet hier, maar helemaal daar)
En dat is echt heel bijzonder / Ik weet nu zeker je bent een wonder, (echt heel bijzonder)
Ik weet je staat voor me klaar / En weet : dat jij hier niet meer bent
Ook al is het hier of daar / Maakt voor ons geen verschil : je blijft ons bekend.

Refrein
Je blijft mijn broer voor altijd / Je blijft mijn broer voor eeuwig en altijd
Ook al ben ik je nu kwijt / Ook al ben ik je nu dan helemaal kwijt
Ik weet hoe je me hebt behandeld / Ik weet hoe je me altijd hebt behandeld
En naast me hebt gewandeld / En samen en naast mij hebt gewandeld
Dit is echt waar / Het lijkt nu een droom maar het was allemaal waar
Was je er nu maar / Was je er nu maar …

Je had het opgegeven / Ik weet : je had het opgegeven
Maar je begint een heel nieuw leven / Ik weet : je begint een heel nieuw leven
Er kwam een heel groot gat tussen ons in / Ik weet : Er kwam een groot gat tussen ons in
En nu zijn we geen compleet gezin / Niet meer compleet, geen heel gezin
Ik vergeet nooit hoe je met me hebt gespeeld / Ik weet nog hoe je speelde met mij
Nee echt waar, dat heeft me nooit verveeld / Het verveelde me nooit, het maakte me blij

Bridge :
Je kon het niet meer aan / Je kon het niet meer aan
Nu moeten wij verder gaan : zonder jou / Nu moeten wij verder gaan( zonder jou)
Maar je blijft ons altijd trouw / -
Je hebt een plek in ons hart / Je hebt nu een plek in ons hart (in ons hart)
En dat wordt nooit zwart / en die wordt echt nooit zwart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten