Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 2 juni 2013

Weer onder aan de Alp


Een cadeautje! Als we vanochtend wakker worden is het nog grijs en bewolkt, maar al snel lost dat op en zitten we om 9 uur heerlijk te ontbijten in de zon.

Wat een reis hebben we gisteren afgelegd: 1100 km in dik 11 uur met maar twee hele korte stops. We hadden wat oponthoud hier en daar vanwege wegwerkzaamheden, maar verder ging de reis voorspoedig. Wat ons opviel was dat het op de rechterrijstrook één grote karavaan van bejaarden met sleurhutten was. 1 juni, blijkbaar een datum waarop veel 65 plussers denken naar Frankrijk te moeten afreizen….. N. zei onderweg, “ik voel me wel wat bejaard hoor”. Niet vanwege een caravan, want die hebben we niet mee, maar vanwege het feit dat Fredrieke niet mee is en we dus samen een week op vakantie zijn! Daarnaast uiteraard onderweg veel auto’s met fietsen of op de fietsendrager of fietsen in de achterbak. De eerste Alpe d’ HuZesser die ons inhaalde en begroette, stak zijn duim naar ons omhoog. Een voor ons zo bekend gebaar omdat Mathijs zijn duimpje altijd omhoog stak als teken dat het goed met hem ging. Als sieraad heb ik een hangertje laten maken met zijn duimafdrukje erop (ik wist niet eens dat het bestond, maar de mevrouw die ons geholpen heeft 5 jaar terug met de begrafenis wist dat dit mogelijk was). Natuurlijk heb ik deze week Mathijs zijn duimafdrukje om mijn hals hangen.



Toen we om 19.00 uur op de camping aankwamen bleek dat we weer onze favoriete caravan konden krijgen, nl de eerste caravan bij de ingang. Na ingericht te zijn hebben we posters opgehangen en een hele grote banner opgehangen met Mathijs in Ajax-tenue er op. Zo loodst hij iedereen de camping weer op. 




(p.s. slecht internet, foto's doen lastig. Dus niet alles gaat zoals het moet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten