Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 11 oktober 2009

Vroeger was alles beter (11 okt, 43 km)


Vroeger was alles beter, toch? Als Erwin Kroll voorspelde dat het het hele weekend ging regenen plensde het ook dagenlang. Afgelopen vrijdag voorspelde Erwin ook een nat weekend. Gisteren hier de hele dag droog, en vandaag tot 14.00 uur ook. Op basis van de voorspelling van Erwin vandaag niet meegedaan aan een fietstocht rond Weesp. Uiteindelijk om 11.00 uur – buienradar bleef aangeven dat het niet zou gaan regenen de komende uren – een flink stuk rond het eigen huis gefietst (43 km).

Vroeger was alles beter. Toen ik in 1982 als student op Uilenstede ging wonen kreeg ik van mijn ouders 750 gulden per maand om van te leven. De huur van de 12 m2 was alleen al 250,- . Maar met de rijkdom die ik overhield heb ik mij van meet af aan één luxe veroorloofd, nóóit plak ik meer de band van een fiets. Te veel gedoe en te vaak gaat het mis. Maar ja, nu begonnen met racefietsen. En het schijnt – gisteren werd het bewezen – dat die dunne bandjes onder zo'n fiets vaak lek raken. Dus moet ik er na 27 jaar toch weer aan geloven: zelf banden plakken.

Vroeger was alles beter. Toen fietste ik niet door bossen. Zoals vandaag. Komt er een hele zwerm (honderden) vogels uit een boom vliegen. Over mij heen. Flets, flets, flets hoor je om je heen. Het lijkt wel regen. En zelf ben je voor een deel ook groen.

Maar ook:
– toch onverwacht lekker veel kilometers gefietst dit weekend.
– gisteren dus voor het eerst weer een fietsband geplakt. En vanochtend bleek de band nog steeds hard! Erg trots op mijzelf. Maar getsie, wat krijg je er een vieze handen van. Geen goed werk voor een bureauambtenaar.
– mijn gekneusde ribbetjes – zie vorige week zondag – zijn zich aan het herstellen. In het begin van de week kon ik bijna niet uit bed komen van de pijn, dat gaat nu beter. Maar bv. niezen en hoesten probeer ik nog zo veel mogelijk te vermijden.
– morgenavond start inschrijving Alpe d'HuZes.

1 opmerking:

  1. Wees blij dat het geen tuubjes zijn. Banden plakken hoort een onderdeel van je opvoeding te zijn.
    Dus dat gemis kun je je ouders aanrekenen. (Maar kennelijk hebben ze dat financieel gecompenseerd.)

    BeantwoordenVerwijderen