Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zaterdag 21 november 2009

Helpen? Doneren?


30.000 euro willen wij als Mathijs Douwe Team binnen halen voor het goede doel: KWF-kankerbestrijding. Zoals hieronder wel eens eerder geschreven, dat wordt een hele opgave waar ik in de zomer, voordat ik hier definitief aan begon, wel wakker van heb gelegen. Kunnen we dat halen? Inmiddels ben ik er van overtuigd dat we het gaan halen. Maar ook dat dat veel tijd en inspanning gaat vergen. Bv. het maken van de folders kostte vele uurtjes (veel dank aan Eline en Eddy). Het organiseren van een spinningmarathon (teamleden Frieda en Maarten) in januari kost nu al veel tijd. En verder is het slagen van deze missie ook erg afhankelijk van 'de gevers': willen mensen (en bedrijven!) ons sponsoren voor dit goede doel?

Ik hoop van wel. En daarbij geldt: ook kleine bedragen helpen ons om ons doel te bereiken. 10 x 5 euro is toch weer 50! Overigens, grote bedragen helpen ook hoor :-) . Maar hieronder een paar zinnige, onzinnige, misschien waanzinnige ideeën om mij/het Mathijs Douwe Team de komende maanden te sponsoren.

Je zou me kunnen sponsoren
- per buiten gefietste kilometer. Sinds de zomer zo'n 1600 kilometer gefietst. In de winter zal het duidelijk minder worden, maar in het voorjaar moeten er snel weer veel kilometers bij. 3 juni moet ik immers die Alp op. Gokje: tot Alpje-op op 3 juni nog 2500 km erbij? Wie durft mij per gefietste kilometer te sponsoren?
- per calorie op de hometrainer. Vind ik geen leuke activiteit. Per keer fiets ik nu 180 calorieën in een half uur weg. Wordt – naarmate ik train – natuurlijk veel meer :-) . 3 x per week in de winter en in een verder stijgende lijn ? Reken uit.
- vanaf nu elke maand een klein bedrag overmaken via de bovenstaande knop 'steun mij'.
- per val. Niet mijn favoriete bezigheid. Maar de echte gokker-voor-het-goede-doel durft hier een bedrag op te zetten.
- een deel van de binnenkort gewonnen mega-jackpot van de Staatsloterij overmaken.
het aantal keren dat ik verdwaal omzetten in sponsoring. Gebeurt nog wel eens. Ik beloof niet te smokkelen!
- door vanaf vandaag alle 5, 10, 20 of 50 centstukken te sparen die je in je portemonnee krijgt.
- de lege flessenbonnen voor het Mathijs Douwe Team bestemmen.
- nu gewoon via de blauwe knop 'steun mij' een bedrag overmaken is natuurlijk ook helemaal mooi.

Mogelijkheden genoeg?

Nog even over de besteding van de giften. ALLES gaat naar KWF-kankerbestrijding. Het onderstaande is ook terug te vinden op de 'officiele Alpe d'Huez-site' onder faq.

"Alpe d'HuZes heeft vanaf het begin al het anti-strijkstok beleid. Dat betekent dat Alpe d'HuZes geen kosten maken en dat elke Euro die u bijdraagt, ook daadwerkelijk naar KWF Kankerbestrijding gaat. In 2008 is zelfs van elke Euro, € 1,05 naar KWF Kankerbestrijding gegaan. Dit doen we door het reeds gedoneerde geld op een spaarrekening van een gerenommeerde bank te zetten en goederen die we in natura krijgen aangereikt, om te zetten in geld. Wilt u meer lezen over het anti-strijkstokbeleid? Kijk dan op www.opgevenisgeenoptie.nl "

Verder is Alpe d'HuZes een door de Belastingdienst erkend doel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten