Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 20 december 2009

Sneeuw (38 + 27 km)


Vrijdagochtend lag er sneeuw, maar de zon scheen ook uitbundig. Dus toch de (bij)fiets gepakt. Opnieuw richting de Dijk gefietst. Het eerste stuk was over paadjes waar ik de tweede of derde was die er over heen fietste. Langzaam aan, maar wel een mooi gezicht door zo'n wit landschap. Verwachting was dat na 5 km op het fietspad op de Dijk wel gestrooid zou zijn. Niet dus, en dat betekende in hetzelfde tempo rustig aan door het kleine (5 cm) sneeuwdek verder langs het IJsselmeer. Het bleek superhelder weer, aan de andere kant kon ik de vuurtoren van Marken zien. Bij Almere Poort vond ik het 'mooi' geweest. En de snelste weg teruggenomen over een nu wel schoon fietspad. Gemiddelde snelheid van dit tochtje: 15,7 km p.u....

Zaterdagmiddag scheen opnieuw de zon. Nu de andere kant, richting Haven gefietst. De weg was, door het aanvriezen 's nachts, veel glibberiger dan gisteren. En de wereld ziet er echt anders uit als het zo wit is. Op een gegeven moment nader ik een mooie heuvel. Een heuvel in de Flevopolder!! Ik denk nog: "Wat leuk, nooit gezien. Hier moet ik van het voorjaar echt een keer met L. gaan fietsen." Even later blijkt die heuvel gewoon de dijk van Almere Haven te zijn (nee, er zat geen drank in de bidon). Inmiddels was de zon weg en werd het toch wel lelijk koud. Begon mezelf een beetje eenzaam en zielig te vinden (geen fietser tegengekomen), zo in de kou op de fiets. De steven gewend en terug naar de kachel thuis. 27 km, een ronde om m'n goede wil te tonen zullen we maar zeggen.

Inmiddels is er 2.496 euro binnen voor KWF-kankerbestrijding. Alle gevers hartelijk bedankt!!! Nu dus op 4 euro na op de helft... Wie bezorgt mij een tevreden kerst door de 2.500 euro te passeren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten