Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 14 februari 2010

De schuld van de regering


Omdat wij niet onbeperkt met de auto door mogen dieselen...
Omdat dat gezellige lamplicht van een 60-watt peertje is verboden...
Omdat wij maar één keer per jaar met het vliegtuig op vakantie mogen...
Omdat die hoogrendementketel veel te weinig energie gebruikt...

… is het milieu helemaal van slag en zit ik al het hele weekend door het keukenraam naar die witte sneeuwvlakte voor ons huis te staren.

Ik weet het nu zeker: het is allemaal de schuld van de regering als ik 3 juni die Alp niet op kom.

Hè, dat lucht op!!


Zoals al eerder geschreven bedenk ik de hoofdlijn van deze weblogverhaaltjes meestal op de fiets. Je moet toch wat, trappend zo boven op een dijk. Vanmiddag had ik er om 13.00 uur genoeg van en toch maar de bijfiets opgetuigd. Het sneeuwde nog steeds licht en na 10 minuten mopperen (en via het woord 'mopperen' kom je in deze verkiezingstijd associërend al snel bij het woord 'regering' terecht) had ik het bovenstaande stukje in m'n hoofd. Een stuk dijk, was mijn voornemen. Wind mee, dus dat ging lekker en ik werd ook niet zo nat. Dat veranderde toen ik met de draaiing van de dijk langzaam de wind meer van voren kreeg. Maar helaas :-) , ter hoogte van Almere-Haven werd het droog en was er geen excuus meer om voor een verkorte route te kiezen. Bij de Stichtse Brug kwam er een waterig zonnetje bij en werd het zelfs heel even een beetje genoeglijk. Eenmaal terug thuis toch nog mooi 52 km gefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten