Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

woensdag 2 juni 2010

De dag voor D-day (Lies schrijft)

Het is grandioos om hier te zijn. Wat een betrokkenheid en inzet van de familie. Iedereen heeft het momenteel druk met: hoe kom ik die alp op? Er is zelfs geen tijd voor politieke discussies en kortdurende familieruzies. Kortom één en la harmonie.
Het hele gebied hier is gevuld met Nederlanders, die hier allemaal zijn om voor het goede doel te fietsen. Dat is indrukwekkend.
In het plaatsje Bourge d'Oisons start morgen de grote tocht naar boven. De sfeer in Bourge d'Oisons is een soort wintersportsfeer. Het enige verschil is: hogere temperaturen en allemaal mensen in fietspakken i.p.v. in skipakken. Een sportief sfeertje en gevulde terrassen...

Vandaag is een soort rustdag. Iedereen doet het kalmpjes aan om de energie te sparen voor morgen, de grote dag!
En ik kan jullie vertellen: de berg is echt megahoog en de beklimmingen liegen er net om! Ik weet zeker, dat Mathijs iedereen de slogan, die hij zelf hanteerde als hij chemo's kreeg zou willen meegeven: KIJK OVER BERGEN HEEN! Ik weet zeker dat dat iedereen gaat lukken.

(tot zover Lies. Vanmiddag met de auto naar de top. Foto met 3000 deelnemers maken, optredens, daar eten, meer optredens en dan naar bed. 4.00 uur gaat de wekker.
Morgen ga ik fietsen voor Mathijs, Danique, Emma, Sjoerd, Lucas en Stefan. Al deze kinderen zijn te vroeg overleden. En zeker zal ik veel denken aan Michelle en Thomas. Wij volgen beide kinderen al maanden via hun weblogs. Zij strijden nu al lange tijd tegen de kanker en hebben beide afgelopen dagen weer slecht nieuws gehad. Zij en hun directe familie hebben het zwaar.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten