Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

dinsdag 15 juni 2010

Reportage Netwerk

Eén van mijn beste vrienden is verslaggever bij het actualiteitenprogramma Netwerk. Toen wij november vorig jaar aankondigden als Mathijs Douwe Team mee te doen met Alpe d’HuZes zei hij meteen dat hij de redactie van Netwerk zou voorleggen hier een item over te maken. Tóen dachten wij nog dat als je nu maar zorgt voor heel veel publiciteit je ‘automatisch’ veel geld ophaalt voor Alpe d’HuZes/KWF. Maar – zo hebben wij afgelopen maanden geleerd – werkt het helaas niet zo. Iemand geeft een donatie omdat hij/zij het jou gunt. Het is maar sporadisch dat een ‘vreemde’ (ze zijn er heel af en toe wel hoor!) die een folder of het weblog ziet meteen de portemonnee trekt en een donatie doet.

Het maken van het item voor Netwerk was een belevenis op zich. Vrijdag 21 mei is door Sietske en Alexander van Netwerk een dag gefilmd bij ons thuis en ik-op-de-fiets-door-de-polder. Dat was wel spannend. Eenmaal op de Berg viel de druk van de camera wel weg, je bent met je aandacht echt 110% geconcentreerd op het opfietsen van die Alp.

Netwerk heeft er een mooi item van gemaakt dat is uitgezonden op 4 juni, een dag na Alpe d’HuZes 2010. De link naar de Netwerkuitzending: http://www.netwerk.tv/uitzending/2010-06-04/niek-krouwel-fietst-alpe-dhuzes-met-speciale-gedachte

1 opmerking:

  1. Hi Niek,

    Ik heb natuurlijk de uitzending bekeken! Prachtig!! Echt prachtig!! Ik ben ontzettend blij dat je vorig jaar het besluit hebt genomen om mee te doen! Ik denk dat ik inmiddels wel kan zeggen "ik zei toch dat je er geen spijt van zou krijgen" :-).

    Proficiat met alles wat jullie behaald hebben! Voor KWF, voor vele mensen die lijden, geleden hebben of nog gaan lijden, voor jezelf, maar bovenal ook voor Mathijs!

    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen