Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zondag 17 januari 2010

Wij eisen voorjaar!

't Is mooi geweest met die winter, tijd weer om te (kunnen) fietsen! Een GULLE GEVER motiveert zijn donatie recent met de woorden: “wat een super initiatief! Heel veel succes in juni met de beklimming van de Alpe d'Huez. Niet alleen een symbolische maar ook een fysiek sterke prestatie.” Het zal vast positief bedoeld zijn, maar dat “ook een fysiek sterke prestatie” jaagt mij als niet-sportief type aardig de stuipen op het lijf. Is het daar in juni zo erg op die berg?

Afgelopen week was iemand anders ook al zo bemoedigend. Ik had een kennismakingsgesprek met haar en we kwamen op deze actie Alpe d'HuZes (p.s. ik zorg er natuurlijk voor dat élk gesprek dat ik voer op Alpe d'HuZes komt. Gezien in het vorig jaar door de KRO uitgezonden programma Topverkopers. Een soort 'Op zoek naar Mary Poppins' maar dan voor verkopers. Eén van de lessen die de verkopers werd geleerd, en die ik deze maanden veelvuldig toepas is: “elk gesprek dat je voert is een potentieel verkoopgesprek!”).

Ik leg dus uit dat ik 3 juni drie keer die berg op wil fietsen. Waarop mijn gesprekspartnster mij zeer zwaar fronzend aankijkt en bezorgd vraagt: “Heb je wel eens in de bergen gefietst?” NEE, IK HEB ZELFS NOOIT EEN BERG GEZIEN!! (wij zijn zeilhebbers en op het water zijn geen bergen).

Pfff. 'k Word hier aardig nerveus van. Fietsen moet ik, anders wordt het 3 juni helemaal niets.

Of zal ik de denkrichting volgen die Fredrieke mij deze week tijdens het eten van de hand deed: “Papa, waarom ga je eigenlijk fietsen? Je hebt het geld van die mensen toch al gehad?”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten