Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zaterdag 8 augustus 2009

Almelooo in en uit (8 aug, 49 km)


Het speelkwartier is over. Nu de aanmeldingen binnen komen voor deelname aan het team dat op 3 juni met mij het Alpje-op gaat - een strenge selectie volgt nog - wordt er ook meteen erg veel gebluft. Of er alleen oude knarren mee mogen fietsen. En dat zes keer de berg op zeker gaat lukken. Afijn, ze komen zichzelf nog wel tegen. In ieder geval moet het bij mij nu ook allemaal serieuzer worden. Vandaag dus weer vroeg eruit en de snelheid opgeschroefd. Zoef, om 8.30 uur met 35 km p/u het centrum van ontwakend Rijssen door, langs orgelcentrum Andante. Flits. Even later volledig de weg kwijt in Rijssen. Met zo'n hoge snelheid natuurlijk een routebordje gemist. Een minuut later: opnieuw orgelcentrum Andante. Ja, zo komen we er wel... Twintig minuten later passeer ik als darmkankerpatient - ik geloof eerst mijn ogen niet - het plaatsje Rectum! Geweldig, dat dit bestaat! Als er ooit een speciale 'wij-fietsen-voor-darmkankerpatienten-toertocht' wordt georganiseerd weet ik nu een ideaal punt om met de tocht te starten. Weer twintig minuten later over het Twente-kanaal Almelo in. En er even later maar weer uit. Via Enter terug naar Markelo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten