Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

donderdag 20 augustus 2009

Naar Huizen? (19 aug, 38 km)

Werken, fietsen en stukjes schrijven. Een lastige combinatie merk ik al in de eerste werkweek na de vakantie. Allemaal belangrijk. Misschien zou het een idee zijn om in de nieuwe ambtenaren-CAO vast te leggen dat je voor belangrijke zaken als oefenen voor de Alpe d'Huzes extra verlof krijgt? Met 10 uur in de week ben ik al erg geholpen.

Gisterenavond gaan fietsen. Doel was van Almere naar Huizen. Even langs bij mijn sportieve oom om de nieuwe racefiets te showen. Een afstand van 17,2 km gaf de google-routeplanner aan. Dat moet te doen zijn. Eerst een stuk in zuidwestelijke richting en dan links af de Stichtse Brug over. Zoiets. 19.15 uur vertrokken. In Almere Haven geeft zo'n rood-wit anwb-bordje aan dat ik naar rechts moest. Rechts? Die brug ligt links! Dus linksaf. Al snel slaat het dolen toe. Na flink wat omrijden sta ik dan toch eindelijk voor de toeritten die het verkeer de Stichtse brug op leiden. Jammer dat er alleen een vaart van 20 meter tussen die toerit en mijn fiets zit... Een paar kilometer langs de vaart teruggefietst. Nu snap ik waarom dat anwb-bordje mij naar rechts verwees, dáár is het bruggetje over deze vaart gemaakt. En ná dat bruggetje kan je dan richting de Stichtse Brug fietsen om over het Gooimeer richting Huizen te komen.

Inmiddels is het toch al 20.10 uur. Door het dwalen zeker een half uur verloren. Het wordt wel erg laat (en snel schemerig) om nu nog naar Huizen en terug te fietsen. Dus - voor het gevoel - de Stichtse brug toch maar even opgefietst. Daar omgedraaid en weer richting Almere-Stad. Voor mijn verjaardag krijg ik van L. - zo gaf ze aan bij thuiskomst- een fiets-TomTom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten