Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

dinsdag 4 augustus 2009

Nieuwe fiets gekocht!! (3/4 aug, 12 + 38 = 50 km)


Lang geaarzeld. Vorige week in de winkel (Morsink in Goor) wezen kijken. En nogmaals wezen kijken. Bij andere winkels wezen kijken. Maar geen één fiets was zo mooi als deze. Wel een beetje duur... Maar toen ik Morsink gisteren voor de derde keer bezocht en hij meldde dat dit écht de laatste fiets in mijn maat was "en dat de nieuwe serie volgend jaar zeker 100 euro duurder wordt" overstag gegaan. Het is ... de Bulls Harrier 2009. Natuurlijk meteen mee naar Markelo gefietst. En vanochtend het eerste echte rondje gemaakt. Fietst (uiteraard alleen al vanwege het geld) stukken beter dan de oude Batavus. Ook meteen maar gevallen. Die klikschoentjes zijn toch wat lastig. Kwam netjes aangefietst, precies voor een hotel in Nijverdal waar waarschijnlijk iedereen zat te ontbijten. Wil even op een omgevingskaart kijken die voor het hotel staat. Dus klik ik mijn linkervoet los van het pedaal. Na de kaart gelezen te hebben zet ik mij af met mijn linkervoet. Te zacht, de wielen zitten nog vast in het gras!! Ik val naar rechts, 'moeiteloos' omdat mijn rechtervoet nog aan het pedaal vast zit. Erg niet-charmant. Vervolgens gewoon doen of er niets aan de hand is, opstappen en een km verderop de schade opnemen. Het eerste krasje op de fiets en een licht-geschaafde rechterelleboog. Les 1: bij het stoppen altijd beide schoenen losklikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten