Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

maandag 24 augustus 2009

Voor het eerst: Amsterdam (24 aug, 77 km)


'Amsterdam 29 km' staat op zo'n rood-wit anwb-bordje op de hoek van onze straat. 29 km moet in ruim een uur te doen zijn. Dus vanochtend op de fiets gestapt richting mijn werk. Almere uit verliep soepeltjes. Wel wat veel slecht wegdek. De brug naar 'het vaste land' over richting Muiden. En toen opeens: sta ik vlakbij een oude windmolen tussen de weilanden. Toch (weer) ergens een bordje gemist? In ieder geval blijk ik ver onder de A9 te zitten, de snelweg die ik had moeten blijven volgen. Terug via Weesp. En vanaf daar krijg ik een volmaakte gratis vakexcursie. 'k Heb door het recreatiegebied Gaasperplas gefietst en zowel de oude hoog- als de nieuwe laagbouw van de Bijlmermeer bewonderd. Maar routebordjes die richting Amsterdam-Centrum wijzen, ho maar. Uiteindelijk kwam ik in Diemen terecht. Vanaf daar wist ik wel weer de weg richting Amsterdam-Centrum. 44 km, geen 29 (+ 50%), gaf de teller aan toen ik bij mijn werk afstapte. 1 uur, 40 minuten gefietst. Voor de terugreis de kaart nog maar eens goed bekeken. In Amsterdam-Centrum kwam ik al snel een bordje richting Almere tegen. Een heel andere route volgde, nu eerst een lang stuk langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Opnieuw ging het op hetzelfde punt bij Muiden fout. Fietsend langs een vaart zag ik aan de andere kant van het water (…) een bord in de richting van Almere wijzen. Omgedraaid, brug over en daarna ging het goed. Thuis 77 km op de teller, exact drie uur gefietst vandaag. Dat moet met minder kilometers, een betere route, sneller kunnen.

1 opmerking:

  1. zit je niet met smart te wachten op je verjaardag? (zie 20aug)
    pl

    BeantwoordenVerwijderen