Twitterberichten

#wijgaandoor: juni 2016 fietst er opnieuw een Buitenboys Mathijs Douwe Team de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor kankerbestrijding

zaterdag 22 augustus 2009

Team compleet

Er zijn drie zaken die je goed geregeld moet hebben om mee te kunnen en mogen doen met Alpe d'Huzes:
1) zorgen dat je een team hebt;
2) dat team heb je ook nodig om eind mei 2010 de minimaal vereiste bijdrage van 10.000 euro sponsorgeld voor KWF/kankerbestrijding binnen te halen (overigens teken je voor een inspanningsverplichting om 30.000 euro in te zamelen);
3) een beetje geoefend hebben met fietsen.

Punt 3 heb je redelijk zelf in de hand. Maar voor de punten 1 en 2 ben je van anderen afhankelijk. Twee weken geleden stuurde ik een heel voorzichtig mailtje de familie in. Wie zou er zin hebben om op 3 juni ook die berg op te fietsen? Twee/drie ooms-tantes-neven of nichten zou moeten lukken had ik geschat. Dus ook in mijn hoofd de vrienden- en kennissenkring afgelopen. Zitten daar potentiele gegadigden tussen die eventueel mee zouden willen naar boven? Al met al dacht ik zo wel een team van zes mensen bij elkaar te kunnen krijgen.

Maar het mailltje aan de familie bleek voldoende. De aanmeldingen kwamen achter elkaar binnen en na ruim een week was het Mathijs Douwe Team compleet. Acht personen groot. Het team bestaat uit:
- Kees (59). Levenslang sporter en zeer vast besloten in z'n eentje zes keer die berg op te gaan.
- Arno (40). Zaterdagvoetballer, op zijn sterkst in de belangrijke 3e helft. Weinig oefenen maar gewoon een dag doorstampen is zijn motto voor 3 juni.
- Lotte (27). Heeft - net als ik - lang nagedacht of ze dit nou wel zou moeten doen. En ze doet het!
- Roelof (29). Gaat bewijzen dat je door intensief trainen binnen negen maanden van niet-sporter naar topwielrenner toe kan groeien.
- Maarten (52). Getraind harloper en fietser. Ervaren kracht in het team, al verschillende keren het Alpje opgefietst.
- Frieda, jongste tante (leeftijd niet nader te noemen). Gaat waarschijnlijk samen met Maarten op een tandem (!) de berg op. Of het zes keer of minder Alpje-op wordt is voor hen nog onderwerp van huiselijk gesprek.
- Martijn (29). Het geheime wapen in het team. In de jaren negentig nationaal topzwemmer. Even weer in vorm komen, ziet hij als zijn opdracht de komende maanden.
- ikzelf/Niek (45). Pfff, moet nog veel gebeuren. Maar met dit team móet het lukken.

De ondersteuning krijgt gelukkig ook al helemaal vorm. Er zijn inmiddels vijf toezeggingen uit de familie (Koert, Sandra, Joke, Freek en Liesbeth) om ons te begeleiden daar in Frankrijk. O.a. gaan zij zich bezig houden met 'waar slapen we?', 'wat eten we?' en 'hoe krijgen we zoveel mogelijk sponsorgeld binnen voor het Mathijs Douwe Team?'.

1 opmerking:

  1. Beste Neef Niek,

    Ik reageer niet heel snel op jouw blog, maar ik moet nu toch echt ingrijpen!

    Jij noemt mij namelijk een "niet-sporter" maar daar kan ik niet helemaal mee leven. Voetbal en tennis, hardlopen (10 km in 52.48 min) en zo nu en dan zwetend van mijn hometrainer afkomen. Ik mag dan wat niet sportief overkomen, maar ik ben fitter dan je denk!

    Groeten uit IJsselstein!

    BeantwoordenVerwijderen